Veel mensen starten bij de sportschool om af te slanken en een strakker lichaam te krijgen. Daarvoor beginnen zij met lange uren op een loopband of stepper. Echter wil dat niet zeggen dat dit erg effectief is om vet te verbranden. Kwaliteit staat namelijk boven kwantiteit. Daarom bespreken wij in deze blog tips om uw cardiotraining efficiƫnt aan te pakken.

Meerdere vormen van cardio toepassen

Gevarieerd eten is slim en belangrijk, maar ook gevarieerd trainen is van belang. Probeer niet elke keer gebruik te maken van een loopband of stepper, maar combineer het met minimaal drie andere vormen van cardio. Dan zult u sneller een verschil merken. Daarnaast is het ook van belang om de druk en duur van uw cardio training aan te passen, zodat uw lichaam zich ook aanpast. Wilt u snel resultaat zien? Dan adviseren wij om cardio te combineren met krachttraining voor het verbranden van vet.

Cardio is hulpmiddel

cardioCardio wordt vaak gezien als onmisbare trainingsvorm bij het verbranden van vet. Echter is cardio een hulpmiddel bij het verbranden van vet. Als u echt vet wilt verbranden, moet u uw eetpatroon daarop aanpassen. Sporten is daarbij een hulpmiddel. Een goede combinatie van sport en voeding zorgt uiteindelijk voor mooie resultaten.

Nadruk leggen op kwaliteit en niet op tijd

In de sportschool zijn er vaak mensen die uren lang bikkelen op cardio-apparatuur. Alleen is het beter om verspreid over de week korte, maar wel intensieve cardiotrainingen te doen met een tijdsduur van 20 tot 30 minuten. Zo haalt u meer uit uw trainingen en verbrandt u meer vet.

Starten met cardio?

Wilt u zo snel mogelijk starten met cardiotrainingen en onze bovenstaande tips? Schrijf u dan meteen in bij Gym Tilburg! Wij hebben diverse cardio-apparatuur voor iedereen.